Cara Nak Tulis Minit Mesyuarat

Dengan kreatif menawarkan pelbagai templat nota mesyuarat yang boleh anda pilih. Mencatat Minit Mesyuarat setiap kali diadakan.


Contoh Minit Mesyuarat Contoh My

Membuat edaran dan makluman mesyuarat.

. Klik Ok tunggu dahulu di dalam ruangan Enter formatting for number edit asal 1 jadikan 11. Perhatikan nombor 1 warna kelabu perlu dikekalkan hanya tambah sahaj di depan 1 dan barulah klik Ok. Senarai kehadiran perlulah dicatatkan merangkumi nama dan jawatan ahli-ahli mesyuarat.

Baca agenda mesyuarat sebelum mesyuarat bermula. Catat tarikh nama mesyuarat peserta dan tempat ia diadakan seperti yang dikehendaki di bahagian atas templat. Jika tiada bolehlah buat sendiri dan pastikan maklumat berikut dicatatkan.

Nama Guru yang Menghadiri Taklimat Kursus atau Bengkel. - Ambilbuat catatan perbincangan. Untungnya jika Anda memperhatikan instruksi memilih subjek yang disukai dan menyediakan banyak waktu untuk melakukan riset sebenarnya tidak sesulit itu.

Melakukan ini akan menjadikan tugas anda sedikit lebih mudah selagi orang yang menjalankan mesyuarat itu menjadi agenda. Panduan Pengurusan Mesyuarat dan Penulisan Minit Mesyuarat UiTM Uniersiti Teknlgi MARA 13 ivMenyediakan deraf minit mesyuarat mengikut format yang ditetapkan. Tinggalkan beberapa ruang di bawah setiap item di atasnya dan tulis nota anda di sana.

Semua maklumat ini dimaklumkan di dalam pemaklumat surat yang dihantar kepada ahli mesyuarat 2. Buat templat ringkas untuk mencatat nota anda sebelum mesyuarat dimulakan. Setelah mengumpulkan hasil riset dan membuat kerangka Anda siap menulis paragraf.

Ulang step yang sama seperti di atas cuma tukar 2. Ia akan membolehkan anda merangka garis besar untuk minit anda. - Guna perakam suara.

Skarang paham la jugak cara nak wat. Minit mesyuarat diedarkan selewat-lewatnya 7 hari selepas mesyuarat. Bagi guru baharu yang belum ada pengalaman menyediakan minit curai boleh berhubung dengan pihak pentadbir atau setiausaha latihan sekolah.

Tugas dan Tanggungjawab Pencatat Minit. Mengedarkan minit mesyuarat selewat-lewatnya lima 5 hari bekerja sebelum mesyuarat berikutnya vi. Begitulah seterusnya jika ada banyak nombor yang akan digunakan.

2 Memastikan bilik mesyuarat sedia untuk digunakan untuk bermesyuarat. Antara perkara yang perlu ada dalam minit mesyuarat adalah Tajuk Minit Mesyuarat BilTahun Tarikh Masa Tempat Kehadiran senarai nama mengikut kedudukan jawatan Catatan Mesyuarat Urusetia catatkan nama bahagian unit yang bertanggungjawab menguruskan mesyuarat dan Tarikh catatkan tarikh minit mesyuarat pada hari berkenaan. Cara menulis minit mesyuarat.

Membuat minit - i. Peringkat Penulisan Minit Mesyuarat. Ketika diberi tugas menulis laporan wajar jika Anda merasa prosesnya akan rumit.

Draf minit dan serahkan untuk kelulusan Pengerusi dalam masa 3 hari selepas mesyuarat. Minit Mesyuarat Panitia Sejarah Kali Pertama 2015 Sekolah Kebangsaan Kuala Bok Baram Tarikh 03 Febuari 2015 Selasa M Download Resume Resume Hari ini cikguca nak share cara buat minit mesyuarat untuk ms word. Menghantar minit mesyuarat seminggu selepas mesyuarat untuk disemak oleh Setiausaha Ketua Panitia dan PK Pentadbiran 6.

Cara terbaik untuk terus mengikuti mesyuarat anda dan memastikan semua topik ditangani mengikut susunan yang betul adalah dengan menaip agenda semasa menjadualkan mesyuarat anda. Deraf minit mesyuarat mesti siap dalam 3 hari dari tarikh mesyuarat untuk semakan. Kebiasaannya sekolah ada sediakan format yang tersendiri.

- Gunakan juru teringkas. - Tumpukan perhatian kepada perbincangan. Format dan contoh minit mesyuarat seperti Lampiran 5 dan Lampiran 6.

Semua maklumat mesyuarat perlu dinayatakan merangkumi tarikh hari masa dan tempat mesyuarat.


Penulisan Minit Mesyuarat Format Contoh Contoh Panduan


Penulisan Minit Mesyuarat Format Contoh Contoh Panduan


Contoh Minit Mesyuarat Mudah Dan Lengkap Jawatan Kosong


Contoh Minit Mesyuarat Persatuan Syarikat Kerajaan Format Word

No comments for "Cara Nak Tulis Minit Mesyuarat"